Poza fundal doppelherz.ro

ALIMENTAŢIA VEGETARIANĂ

ALIMENTAŢIA VEGETARIANĂ - CONCEPUTĂ ECHILIBRAT ŞI SĂNĂTOASĂ

Hrana vegetală este sănătoasă și furnizează multe substanțe nutritive. Cu toate acestea, prin renunțarea la carne este posibil ca vegetarienii sau veganii să nu fie alimentați optim cu substanțe nutritive. Prin urmare, o dietă echilibrată este importantă într-un regim alimentar vegetarian sau vegan.

CE ESTE VEGETARIANISMUL?

Pe scurt, vegetarienii mănâncă exclusiv alimente de natură vegetală și respectiv, alimente care nu provin de la animale sacrificate. Însă nu toți vegetarienii au același tip de dietă. Modul de alimentație poate fi diferit. Unii renunță numai la carne și pește, în timp ce alții resping toate produsele de origine animală, cum ar fi produsele lactate sau ouăle.

  • Ovo-lacto-vegetarian (Ovo=ou / lacto=lapte): mănâncă produse lactate și ouă, însă nu carne și pește. Acest lucru este forma cea mai des întâlnită a vegetarianismului.
  • Ovo-vegetarian (Ovo=ou): mănâncă ouă, însă nu produse lactate, carne sau pește.
  • Veganul: se hrănește strict vegetarian. Consumă exclusiv alimente vegetariene. Nu consumă absolut deloc carne, pește, ouă, produse lactate sau miere.
  • Asociația VEBU (Vegetarier Bund Deutschland) estimează numărul de vegetarieni în Germania în jur de 7 milioane și numărul de vegani la 800.000, cu tendință ascendentă.

Motivele pentru o dietă vegetariană sunt multiple și merg de la preocuparea pentru starea de sănătate, până la modul alternativ de viaţă și până la idealurile etice.

DIETA VEGETARIANĂ – ALTE PRETENŢII

Dieta vegetarianaÎn principiu, dieta vegetariană furnizează toate substanțele nutritive de care avem nevoie pentru a trăi, vegetarienii fiind alimentați, de regulă, cu cele mai multe fructe și legume. Alimentele vegetale au, de obicei, conținut redus de grăsimi, conținut bogat în fibre și carbohidrați complecși. Studiile efectuate au arătat că starea sănătății „ veganilor” este, de obicei, peste medie.

Condiția de bază a unei alimentații corespunzătoare, cu substanțe vitale, o constituie consumul de alimente proaspete și de înaltă calitate, precum și pregătirea atentă a fructelor și legumelor, pentru a profita la maximum de conținutul nutrițional al acestora. De asemenea, importantă este și cunoașterea corespunzătoare a nutriției.

Cu cât mai vegan este modul de hrană, cu atât mai multă atenție trebuie să fie acordată aportului suficient de anumiți nutrienți.

Prin renunțarea la carne, se poate întâmpla ca aportul anumitor nutrienți să nu fie optim.
De fapt, unele substanțe nutritive din alimentele vegetale, nu sunt conținute în cantitate mare, sau nu pot fi valorificate corespunzător pentru organismul nostru, așa cum sunt cele din carne. De regulă, vegetarienii cunosc foarte exact substanțele nutritive cărora să le acorde atenția cuvenită.

VEGETARIAN ŞI VITAMINA B12

Vitamina B12 se găsește în cantități apreciabile exclusiv în produsele de origine animală, mai ales în organe și mușchi. Acestea sunt urmate de brânză și ouă. În iaurt și lapte există doar cantități reduse de Vitamina B12.
În alimentele vegetale, cum ar fi fructe, legume sau nuci nu se găsește vitamina B12. Excepție fac berea fermentată, varza acră precum și unele tipuri de alge.

Vitamina B12 se distruge ușor prin gătit, întrucât este foarte sensibilă la temperaturi ridicate. De asemenea, cu avansarea în vârstă scade și capacitatea organismului în ceea ce privește valorificarea Vitaminei B12.

Vitamina B12 are funcții importante în organism. Ea contribuie la procesul de diviziune celulară, la formarea globulelor roșii și la funcționarea normală a sistemului nervos.

Doppelherz® aktiv Pentru Vegetarieni oferă vitamine + substanțe minerale, care sunt adaptate optim la necesitățile unui mod de viață vegetarian sau vegan. Un comprimat Doppelherz® aktiv Pentru Vegetarieni conține, pe lângă vitamine + substanțe minerale și alte substanțe vitale importante, respectiv 5 µg Vitamina B12.

Dieta vegetariana - FierulFIERUL – PENTRU FORMAREA GLOBULELOR ROŞII

Sursa cea mai bogată în fier este carnea roșie, dar și organele sau gălbenușul conțin cantități mari de fier. Organismul uman poate valorifica fierul mai ușor din produsele de origine animală, decât cele de origine vegetală. Drept regulă empirică, se poate spune că este necesară o cantitate de fier de 1,8 mai mare în alimentele vegetale față de cele animale. Sursele vegetale de fier sunt de exemplu leguminoasele, semințele de dovleac, meiul sau cerealele integrale.

Uneori, se adaugă artificial în unele alimente, cum ar fi de exemplu fulgii de porumb, oligoelemente. Acest lucru trebuie să fie marcat apoi pe ambalajul alimentelor.

Oligoelementul Fier are un rol foarte important în organismul nostru, fiind necesară o cantitate mare, în special pentru formarea globulelor roșii, care sunt elemente de bază ale sângelui. Ele sunt responsabile pentru transportul oxigenului în organism. Pentru ca globulele roșii sa transporte normal oxigenul spre țesuturi, este necesar un aport optim de Fier.

Dieta vegetariana - Calciu si Vitamina DCALCIU + VITAMINA D – PENTRU OASE ŞI MUŞCHI

Calciul este oligoelementul principal al sistemului nostru osos și contribuie la menținerea normală a oaselor și dinților. Întrucât sistemul nostru osos este în permanentă refacere, trebuie să fie alimentat cu Calciu suficient și constant prin hrană. Aportul de Calciu este acoperit în principiu de consumul de lapte și produse lactate. Consumul de Calciu este crescut mai ales în timpul creșterii, sarcinii și alăptării și la femeile de peste 45 de ani. De fapt, în Germania, la femeile între 19 și 50 ani, aportul alimentar de Calciu este optim la numai aproximativ 50%.

Vitamina D ajută la fixarea calciului în oase și dinți. Calciul și vitamina D contribuie împreună la menținerea sănătății sistemului osos și a funcției normale a sistemului muscular. Expunerea la soare și petrecerea timpului în aer liber ajută organismul să producă singur Vitamina D. Altfel, în Germania, în zona nordică, adesea alimentarea cu Calciu nu este suficientă. „Studiul Național privind alimentația” efectuat în Germania în 2008 a arătat că 91% din femei și 82% din bărbați nu sunt alimentați suficient cu Vitamina D.

Vitamina D există în cantități semnificative doar în câteva alimente cum ar fi peștele sau ficatul.

ZINCUL – PENTRU SISTEMUL IMUNITAR

Zincul este frecvent întâlnit în cantități mari în produsele de origine animală, dar poate fi valorificat mai bine din alimentele vegetale. Cele mai bune surse de zinc sunt, de exemplu, făina de soia, produsele integrale, brânză sau nuci.

Atenție la fitați și taninuri: alimentele bogate în conținut de fitat, cum ar fi fructele angiocarpe (păstăi) sau porumbul, precum și alimentele cu conținut bogat de tanin, cum ar fi cafeaua sau ceaiul, inhibă biodisponibilitatea zincului. Pentru a-i crește biodisponibilitatea, acesta ar trebui să se combine cu proteinele. De asemenea, organismul poate valorifica mai bine zincul și de la cerealele și boabele încolțite. În timpul germinării și acidificării (de exemplu, anumite tipuri de pâine) se descompune fitatul, ceea ce face mai ușoară absorbția zincului.

Zincul contribuie la funcția cognitivă normală, la menținerea vederii normale şi la la funcționarea normală a sistemului imunitar.

Dieta vegetariana - Iod - Glanda tiroidaIODUL – PENTRU FUNCŢIA GLANDEI TIROIDE

În special peștele de mare este bogat în iod. De asemenea, și produsele lactate, neconsumate de vegani și oul furnizează cantități mari de iod.
Alimentele vegetale nu conțin aproape deloc iod. În Europa Centrală, solurile au fost sărăcite în perioada erei glaciare prin spălarea iodului; în consecință, plantele și animalele conțin cantitate reduse de iod în lanțul alimentar. Germania, spre exemplu, este numită și „Zona cu deficit de iod”.

Adesea, alimentele sunt completate cu iod. În sarea alimentară, de exemplu, acest lucru se întâmplă adesea și se numește „Sare alimentară iodată”.

Oligoelementul Iod este indispensabil pentru organismul uman. El contribuie la producția normală de hormoni tiroidieni și la funcționarea normală a glandei tiroide.

RECOMANDAREA NOASTRĂ
Produsul Doppelherz® aktiv Pentru Vegetarieni Vitamine+Minerale