Menu
Contact Favorite Caută
Potasiu
Află care sunt alimentele care îți oferă aportul necesar de Potasiu - Doppelherz

Potasiul este un metal alcalin răspândit în natură sub formă de săruri, care joacă un rol important în echilibrul electrolitic al organismului.

Potasiul intervine în reacţiile chimice care pun în joc proteinele şi glucidele, în reglarea presiunii arteriale şi, mai ales, în fenomenele de excitabilitate şi de contracţie, caracteristice celulelor nervoase şi musculare.

Potasiul este deosebit de important în dieta pacienţilor care se confruntă cu afecţiuni cardiace (hipertensiune arterială, insuficienţă cardiacă sau aritmii).

Nu există o simptomatologie tipică pentru deficitul de Potasiu, dar oboseala cronică, crampele musculare (cârceii), constipaţia cronică, aritmiile (fără o altă cauză) sunt simptome care trădează lipsa Potasiului. Alcoolul, cafeaua, zahărul şi diureticele, stresul fizic şi cel psihic, fumatul sunt doar câţiva din factorii care determină scăderea concentraţiei de Potasiu.

Cantitatea totală de potasiu aflată în organism reprezintă 0,3% din greutatea totală, ceea ce reprezintă 130-150 grame.

Surse alimentare bogate în Potasiu: cartofi, roşii, broccoli, usturoi, orez brun, avocado, banane, portocale, căpşuni, fructe deshidratate: caise, stafide, prune, curmale, spanac, mazăre şi fasole.

Un aport de potasiu de 3500 mg/ zi poate fi considerat adecvat pentru populația adultă.

**Dietary Reference Values for nutrients Summary report, European Food Safety Authority (EFSA)