Menu
Contact Favorite Caută
Acidul pantotenic
Beneficiile pentru sănătate ale Acidului pantotenic - Doppelherz

Acidul pantotenic, denumit și Vitamina B5, joacă un rol important în producerea de energie, reduce oboseala şi slăbiciunea organismului, grăbeşte vindecarea rănilor și cicatrizarea operațiilor, reduce depresia şi anxietatea şi menţine sănătatea sistemului nervos.

Are efect benefic și asupra părului și pielii, reducând pigmentarea tenului și apariția ridurilor, fiind extrem de eficient în cazurile de acnee, previne apariția mătreții.

Femeile însărcinate sau care alăptează au nevoie de o cantitate mai ridicată de Acid pantotetic şi ar trebui să consulte medicul specialist pentru mai multe informaţii.

Ia-ți doza zilnică de Acid Pantotenic

Doza zilnică recomandatăde Vitamina B5 este de 3 până la 8 mg pe zi pentru copii, de 10 mg pentru adolescenţi şi pentru adulţi.

Surse de Vitamina B5 sunt: drojdia de bere, ficat, ciuperci, ovăz, germeni de grâu, broccoli, orez brun, ardei iuţi, avocado, conopidă.

Natura ne oferă nenumărate surse din care putem să ne luăm aportul necesar de acid pantotenic. - Doppelherz

Deficitul de Acid pantotenic

Acidul pantotenic sau Vitamina B5, este cea mai răspândită vitamină, aceasta fiind prezentă în aproape toate felurile de mâncare. Este o substanță hidrosolubilă, adica se dizolvă în apă, doar așa poate fi procesată corect de organismul nostru.

Organismul nostru are nevoie de acidul pantotenic pentru a putea sintetiza coenzima A (CoA), la fel cum are nevoie de el pentru a metaboliza proteinele, carbohidrații sau grăsimile.

Simptomele care apar ca efect al unei deficiențe de Acid pantotenic sunt similare cu cele apărute în imomentul în care suferim de insuficiența altor vitamine B-uri: oboseală, iritabilitate, parestezii, crampe musculare sau sensibilitate crescută la insulina.

Alte simptome care ar putea apărea sunt: anxietate, tulburări de somn, greață și vărsături sau crampe abdominale.